Her kan du lese våre kjøps- og leveringsbetingelser for bedriftskunder.
Hvis du ønsker å lese vår kjøps- og leveringsbetingelser for privatkunder klikk her.
Følgende vilkår og betingelser gjelder for alle bestillinger som kunden (heretter også kalt "deg") hos Beltton AS (Org. nr. 979944187 ), heretter kalt "Beltton", "oss" eller "vi", på Belttons nettsteder, via e-post, telefon eller andre kontaktmidler (samlet referert til som "nettstedet").
Priser
Priser oppgitt på nettsiden er oppgitt eksklusiv mva eller inkl. mva avhengig av valget gjort av kunden av nettstedet. Uansett hvordan prisene vises på Nettsiden, summeres alltid prisene inkludert mva og eventuelle andre kostnader før kjøpet gjennomføres.
Betalingsmuligheter for bedriftskunder
Svensk/dansk/norsk registrerte bedrifter, kommuner og statlige etater betaler via Belttons egne fakturaer eller med kort via Shopify Payments ved bestilling. Alternativene presenteres i kassen, blant annet tilbys faktura for 30 dager og kortbetaling.
Ved valg av betaling med faktura vil det bli foretatt en kredittsjekk av Wulff. Merk at det foretas en kredittsjekk etter at bestillingen er lagt inn og ordrebekreftelsen er mottatt. Etter en gjennomført kredittsjekk kan forespørselen din bli avvist og du vil da bli tilbudt andre betalingsalternativer.
For bestillinger over SEK 50 000 kan vi kreve forskuddsbetaling på 50 % av bestillingen før levering.
Muligheten for forskuddsbetaling og debet-/kredittkort er også tilgjengelig for enkelte typer kjøp etter avtale med kundeservice.
Bestilling
Hos Beltton kan du bestille produktene via Nettsiden, e-post via post@wulffbeltton.no eller via kundeservice på 22 55 00 60.
Leveranse
Beltton lagerfører de fleste av produktene som vises på nettstedet. Produkter som er på lager sendes normalt innenfor angitt antall virkedager. Dersom leveringstiden skulle avvike fra dette, vil Wulff varsle deg som kunde, forutsatt at du har oppgitt korrekt e-postadresse. Ved forsinkelse har du rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnad, forutsatt at din bestilling gjelder produkter innenfor det vanlige sortimentet. Dersom leveringstiden er vesentlig forskjellig mellom ulike produkter, forbeholder vi oss retten til å dele opp leveransen din.
Shipping
Beltton bruker DB Schenker som hovedspeditør for å håndtere forsendelser. Andre fraktalternativer kan også forekomme avhengig av produktets design og mottakerens plassering. Fraktalternativer som tilbys inkluderer agenter, bedriftspakker og palleforsendelser. Fraktgebyret avhenger av produktets pris og art og presenteres før kjøpet gjennomføres.
Transportskader
Dersom produktet går tapt eller du oppdager ved mottak at forsendelsen er transportskadet, ber vi deg først rapportere dette til speditøren. Du kontakter da vår serviceavdeling på support@beltton.se og skriv inn ditt saksnummer fra speditøren.
Shipment to foreign countries
We can upon request ship to other countries than Sweden, Norway and Denmark. Please send us your request to info@beltton.se. European companies with a valid VAT-number do not have to pay the Swedish VAT. We will without exceptions require prepayment or credit card payment. We reserve the right to refuse sales to foreign countries.
Angret på kjøpet
For pakker som ikke løses inn av Kunden innen angitt ventetid, forbeholder vi oss retten til å belaste kunden for fraktgebyret, speditørens returfrakt til Beltton og et administrasjonsgebyr. Dette gjelder selv om Beltton har sendt produktet til kunden «gratis».
Fornøyd kunde-garanti - 30 dager
Vi ønsker at du som kunde skal ha mulighet til å undersøke produktene du har kjøpt hos oss. Det er derfor vi gir deg en 30-dagers kundetilfredshetsgaranti. Hvis du har tenkt å bruke garantien, vil vi gjerne at du gir oss beskjed så snart som mulig, men senest innen 30 dager etter mottak av produktet og behold originalemballasjen. For at vi skal godkjenne returen din i henhold til kundetilfredshetsgarantien, må visse kriterier være oppfylt.
Fornøyd kundegarantien gjelder kun ved kjøp gjennom nettbutikken.
Angreretten gjelder ikke for enkelte produkter:
-
Skreddersydde produkter.
-
Spesialdesignede produkter, som stoler med annen farge enn sort eller produkter som ikke er en del av vårt faste sortiment.
-
Varer som på grunn av sin art ikke kan returneres eller som raskt kan forringes eller bli for gamle.
-
Bestillingsvare, store dokumentmakuleringsmaskiner, lysmaster og produkter som koster over 20 000 SEK
For B2B gjelder åpent kjøp for bestillinger av inntil tre like produkter. Hvis du er interessert i større bestillinger, anbefaler vi at du bestiller en prøve og tester før du bestiller større volumer.
Dersom varen undersøkes mer enn det som anses tilstrekkelig og/eller er skadet, har vi rett til å foreta verdireduksjon på inntil 100 %. Alt mulig tilbehør, bruksanvisninger etc. skal følge med returen. Husk å pakke varen godt inn - da du selv står for returfrakten til oss. Originalemballasjen er alltid den beste beskyttelsen. Ikke ha tape eller annet som ødelegger originalemballasjen, som må pakkes i ytterkartong når den sendes til oss.
Ta kontakt med support@beltton.se for mer informasjon. Kreditering eller refusjon skjer normalt innen 10 bankdager etter godkjent retur. Når du velger å bruke kundetilfredshetsgarantien er du som kunde ansvarlig for frakten til deg som kunde og tilbake til Beltton, denne kan kjøpes hos oss. Vær oppmerksom på at vi ikke kan hente pakker fra agenter eller med rekommandert post. Vi aksepterer kun returer som sendes med bedriftspakker som instruert av vår serviceavdeling.
Garanti og Reklamasjon
Garanti
Beltton er ansvarlig for å hjelpe kunden i forbindelse med et garantikrav, forutsatt at produktet er kjøpt hos oss. De fleste produktene i vårt sortiment dekkes av 1 til 10 års produsentgaranti. Lengre garantiperioder kan også gjelde for enkelte produkter. Garantiperioder og betingelser kan leses på den enkelte produsents nettsider, merk at vilkår kan variere mellom privatpersoner og bedrifter. Vær også oppmerksom på at noen produsenter tilbyr en utvidet garantiperiode hvis du registrerer produktet ditt på nettsiden deres. I første omgang vil produktet bli reparert, men bytte kan også skje dersom reparasjonskostnadene blir urimelig høye.
Feil på grunn av følgende årsaker dekkes vanligvis ikke av produsentens garanti:
-
En ulykke etter at du har mottatt produktet
-
Forsømmelse
-
Unormal bruk
-
At du ikke fulgte pleie- og serviceanvisningene
Klager på bedriftskjøp Når du handler som næringsdrivende, eller bruker firmanavn på kvitteringen, kommer kjøpsloven (1990:931) til anvendelse. Etter denne loven har kjøper 2 års klagerett. Reklamasjonsretten omfatter kun fabrikasjonsfeil. Ved reklamasjon er det du som kjøper som skal påvise og sannsynliggjøre at det er en fabrikasjonsfeil. Hvis du ønsker å bruke garantien din eller annonsere for produktet ditt, kontakt serviceavdelingen på support@beltton.se , så hjelper vi deg med å opprette en sak. Oppgi ordrenummeret ditt og en kortere feilbeskrivelse for raskere behandling.
Tvist Dersom du er misfornøyd med kjøpet eller håndteringen av saken din, anbefaler vi at du først kontakter vår kundeservice på e-post eller telefon. Hvis vi ikke kan bli enige, må en tvist som oppstår fra denne avtalen avgjøres i henhold til svensk lov og av en svensk domstol.
Personlig informasjon
Alle personopplysninger som du oppgir til Beltton håndteres i henhold til Belttons retningslinjer for informasjon om behandling av personopplysninger. Etter at du har fullført kjøpet med Beltton, kan e-postadressen og mobilnummeret ditt bli brukt til direkte markedsføringsformål. Du har alltid rett til å nekte direkte markedsføring ved å melde deg ut av utsendelser via lenken i meldingen som er sendt til deg. les mer om vår policy her.
Diverse
Vi forbeholder oss retten til å nekte salg til selskaper eller enkeltpersoner på vilkårlig grunnlag.
Feil informasjon
Vi forbeholder oss retten for mulige typografiske feil som, men ikke utelukkende:
-
Feil publiserte priser
-
Feil spesifikasjoner og tekniske data
-
Feil bilder
-
Feil kompatibilitet
Vi forbeholder oss retten til at bestilte produkter kan være utstedt av vår leverandør og vi kan derfor ikke oppfylle vår avtale. I det usannsynlige tilfellet at dette skulle skje, vil vi kontakte deg og så langt det er mulig vil vi prøve å finne et tilsvarende produkt.
Force majeure
Hvis du er bedriftskunde, er Beltton fritatt for straff for manglende oppfyllelse av visse forpliktelser i denne avtalen dersom den er basert på formildende omstendigheter som vanskeliggjør, forhindrer eller forsinker oppfyllelse som beskrevet nedenfor.
Slike formildende omstendigheter skal anses å omfatte, men ikke være begrenset til:
-
Myndighetshandling
-
Nylig lagt til eller endret lovgivning
-
Konflikt på arbeidsmarkedet
-
Blokade
-
Streik
-
Skrekk
-
Brann eller flom
-
Sabotasje eller storulykke.
Force majeure omfatter også beslutninger fra myndigheter som påvirker marked og produkter negativt, f.eks. restriksjoner, advarsler, salgsforbud osv. Ved eventuelle uklarheter eller spørsmål er du mer enn velkommen til å kontakte vår kundeservice. Avtaler mellom deg og oss inngås på svensk, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i det enkelte tilfellet.
Kontakt oss
22 55 00 60
Kundeservice
Kjøp, bestilling, produktinformasjon, bestillings- og leveringsinformasjon.
E-post: post@wulffbeltton.no
Serviceavdelingen
Garanti, reklamasjoner, reparasjoner og kansellerte kjøp
E-post: post@wulffbeltton.no
Returadresse:
Beltton AB
Åkerbärsvägen 26
611 38, Nyköping, Sverige
Adresse:
Beltton AB
Boks 561
611 10 Nyköping, Sverige